06 March 2012

~makcik yang kugelar sebagai PENYEBUK!~

kisah petang semalam........(++++ tension)

semalam petang tengah tengok tv mak pun cakap...
mak : jum teman mak
aku : pergi mana?
mak :pergi umah mak ngah
aku : buat apa?
mak : tengok atok dan hantar baldi n roti canai untuk atuk....
aku : jum....

duduk lah aku kat belakang motor diam2 sambil pegang baldi yang dalam nya terisi sebungkus roti canai....
sampai rumah mak ngah tak sangka pulak ada muk long n satu makcik nie.....aku ok lagi...biasalah kalau ada orang tua kat rumah memang ramai yang datang rumah....nak jadi kan cerita...mak cik satu ni yang datang dengan muk long aku nie heboh tanya macam2 kat aku....

makcik : dah habis blajar ke
aku : dah
makcik : belajar kat mana?
aku : UPM
makcik : buat apa skang? tak keje lagi ke?
aku : ngah cari keja...susah nak dapat keje sekarang ni..sampai sekarang tak keje2 lagi..
makcik : tu lah kenapa dulu tak amek khusus sains farmasi ek...khusus2 sains ke...senang dapat keje....kan dah susah.
aku : kalau pandai dah lama amek kos2 yang maha hebat tu...


ish ikut kan hati nak jerk aku sumbat roti canai kat mulut dia....aku terus ajak mak balik...sumpah!!!! nyesal aku pergi rumah mak ngah tu....nasib mak yang suruh


No comments: