04 March 2012

~LUMRAH~

bila habis spm...sebuk nak sambung stdy...bila dah dapat sambung tak kira lah kos apa pun pastinya akan pergi....dan sekarang kemelut selepas stdy....alam pekerjaan......kerja! kerja!kerja!...tau tak betapa susahnya zaman sekarang ini untuk memiliki pekerjaan....fresh graduate macam aku nie dah hampir 6 bulan tanam anggur....tapi langsung tak de hasil....

tahu tak kamu situasi aku sekarang nie...mereka2 yang habis stdy lambat dari aku pun dah mula mendapat pekerjaan...tapi aku masih ditakuk lama.....lagi tension bila ramai orang sering kali tanya dh kerja ke?? bila nya nak kerja?? apa mereka semua ingat aku ni cuma duduk goyang kaki tak kuar interview ke apa...tapi rezeki aku masih belum sampai...faham tak kamu yang diluar sana betapa tertekan nya aku dengan soalan yang tak putus2 itu sehingga kadang kala meleleh jugak lah.....

kadang2 pergi intervew lain jawatan yang dipohon lain pulak jawatan yang diberi....so macam mana aku nak accept keja tersebut....bukan memilih tapi kalau dah kerja yang tak da basic gaji macam mana aku nak kerja.....


* bersabar lah kamu wahai Norhana

2 comments:

Anonymous said...

rindu nk bce update dr awak... tlg la update selalu k...

zaman2 nk mula kerja mmg sngt perit..sy pon pnh laluinya...tp jgn cepat berputus asa ok..insyaallah ade rezki awak nt...
i wish the best for you...

=)

your -SA-

AnaAnne said...

thanks a lot to my SA...
begitulah nampaknya...untuk masa ini tak de yang lebih memberi tekanan melainkan soal kerja....

time kasih juga atas kata2 sokongan dr kamu....=)