19 April 2011

~ mudah sangat menilai orang lain~

pagi-pagi lagi dah makan belog..hakhak....tak apa asal aku berada dalam keadaan yang kenyang selepas dok mengadap belog aku ini...sebelum memulakan sebarang kenyataan sila lah patah-patah kan jari jemari anda sehingga mengeluarkan bunyi letup-letup....

aku sekarang nak bebel pasal manusia,, biasa lah ada orang yang suka menilai terlebih dahulu sebelum tahu cerita sebenar...termasuk lah aku sendiri...nama pun manusia kan...dah menjadi lumrah sifat...tapi tak lah semua orang pun macam tu..ada jugak yang baik-baik...

bila dah masuk zon duk men tangkap jarang jerk fikir pasal seseorang tanpa soal siasat..mula lah macam-macam cerita yang ditafsirkan dalam kepala hutak tu...dan bila dah tau cerita sebenar...ha amek ko..melopong mulut...time tu apa pun tak boleh..kalo tak terlopong mulut...di lopong-lopong kan jugak..nek terkoyak mulut ha...tu lah kan dah cakap jangan men tibai jerk pikir pasal orang lain...hahahha...sekarang padan muke....

cakap siang pandang2...cakap mlm? ...huhuhu...( ada kaitan ke dengan cite aku nie)

No comments: