09 January 2014

KIPAS PUNYA HAL!

Assalamualaikum..

Bermula lah tahun 2014....apa pula yang akan terjadi untuk tahun ini sama-sama lah kita tunggu dan lihat serta hadapi dengan penuh redha...wah gitu..

entry kali ni aku nk cerita pasal tuan rumah sewa yang taik hidung masin! nasib lah aku tak ada rumah sewa yang lain kalau tidak dah lama aku pindah! wah! mula2 masuk bukan main baik lagi ko kan! dah lah sewa mahal rm 550 ok! alor gajah je pun..itu pun tak boleh nak toleransi.....

Nak dijadikan cerita satu hari rumah yang aku sewa ni suis dan kipas dekat bahagian ruang tamu rosak...suami aku ni pun call lah tuan rumah cakap nak baiki dan tolak duit sewa rumah...macam biasa lah kan...tak kan aku pulak yang nak tanggung kerosakan rumah dia...lain lah rumah tu rumah baru..tah2 benda tu memang dah lama nak rosak tinggal tunggu masa je nak terus tak berfungsi...boleh tuan rumah tu cakap "saya baru pasang kipas tu kalau nak tukar atas urusan sendiri tak boleh tolak sewa...habis suis tu ko baru tukar jugak ke!..padahal kami ni x penah lewat bayar sewa..tu pun nak berkira sangat.mentang-mentang lah aku belum mampu beli rumah sendiri.

sejak dari peristiwa tu aku dengan suami nekad untuk beli rumah sendiri, sebab aku rasa sangat ditindas..last2 2014 loan rumah kami telah lulus dan rumah akan siap 2015..puas hati aku!

sekian,

2 comments:

Cik Anita said...

BESTNYA!!

AnaAnne said...

hehe..tulah yung kadang2 dugaan orang buat kite ni besar hikmahnya...