22 January 2011

~ baris2 doa~

pagi nie saya terbaca blog cik anita dan saya dapat satu doa nie dari dia.....sangat teruja dengan ayat2 dalam doa nie...jadi saya pun post disini sebagai panduan untuk saya dan anda amalkan...
.saya harap doa nie dimakbulkan untuk saya dengan dia........

Ya Allah Ya Tuhanku,

Seandainya telah Kau catatkan

Dia milikku tercipta buatku

Dekatkan dia padaku

Satukanlah hatinya dengan hatiku

Titipkanlah kemesraan di hati antara kami

Agar kebahagiaan itu kekal abadi

Dan Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih,

Seiringkanlah kami dalam melayari hidup ini

Ketepian sejahtera..

Tetapi Ya Allah Ya Tuhanku,

Seandainya telah ditakdirkan dia bukan milikku

Bawalah dia jauh dari pandanganku

Luput dari ingatanku

Dan peliharalah diriku daripada kecewa..

Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih,

Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti,

Berikanlah kekuatan melontar bayangan ke dada langit

Hilang bersama senja merah dan gelap pekat malam

Agar aku rasa bahagia tanpa dirinya

Dan Ya Allah Ya Tuhanku Yang Tercinta,

Gantikanlah yang telah hilang

Tumbuhkanlah yang telah patah

Meskipun tidak sama dengan dirinya

Jika benar cinta itu sejati.

Oleh itu..bebaskanlah ia

ia akan datang dengan sendirinya

Tetapi jika ia pergi dan tidak kunjung lagi

Anggaplah cinta ini memang tidak wujud dari awal lagi...

Amin...

No comments: