17 November 2010

~dia bukan lagi ??????~

aku nak dedikasikan pesanan nie untuk seseorang...tapi atas keadaan situasi yang tak mengizinkan aku tak boleh nak mention nama beliau disini.....

first...deringan telefon bebunyi....paparan skrin memaparkan nama pemanggil...owhhh....aku menjawab dengan sopan dan santun...penghormatan perlu diberikan memandangkan dia orang yang paling berjasa sepanjang hidup aku...dan yang paling aku sayang..hohohho
cerita demi cerita diperdengarkan kepada aku...sekali sekala aku ikut mencelah...baru lah aku tahu cerita sebenar...akhirnya talian dimatikan dengan ucapan salam...

second....kasihan melihat nasib beliau yang dicerita kan oleh si pemanggil kepada aku...tapi ada beberapa pekara yang aku kurang berpuas hati..begitu juga dengan si pemanggil...

3rd...bermulalah nasihat aku sebagai insan yang menyayangi beliau...kenapa lah ko nie lemah sangat...ko duk terhegeh2 berulang alik ke rumah dia...tapi dia??? langsung tak pedulikan kan...berapa banyak sms yang dia beri menyatakan yang dia tak suka dan tak suka pada ko lagi...dan menyatakan yang ko dan dia sudah tidak ada apa-apa hubungan lagi....ini tidak ko dok terhegeh2 pegi maratap merayu pada dia...pada hal apa yang berlaku berpunca dari kesalahan dia...sepatutnya dia yang datang mencari ko....ini tidak ko yang berulang alik peergi sana...muke tembok!!!...pas tu ko dok terhegeh2 ikut dia balik sane dgn famly dia...tak malu ke..kan dia dah kate dia tak suke kan ko...dah tak da apa-pa hubungan lagi....apa dia ingat main-main ke masalah nie...sesuka hati menyebut,menyembur perkataan yang tak sepatut nya pada ko...

aku bukan nak masuk campur urusan beliau..tapi terasa sakit hati bila ko diperlakukan dan diperlekehkan begitu.....satu nasihat dari kami untuk ko...jaga lah diri..jangan sampai diperlekehkan lagi...dan jangan dibiarkan diri ko diperkotak katikkan sesuka hati...jgn diikutkan sangat rasa cinta itu..fikir lah secara waras...kami sentiasa dibelakang ko memberikan sokongan...

disini aku ingin membuat pengakuan...setelah apa yang dia lakukan pada ko...jangan sekali-sekali bertanya pada kami kenapa tidak lagi memperdulikan kan sidia...aku sudah tidak lagi mengaggap dia sebagai ???????ku....bayang dia pun aku tak nk lihat...jangan sekali2 hadir depan mata aku....

semoga engkau bahagia................full stop....

No comments: