24 October 2010

~sympathy~

kusangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari.
=
=
=
=
tak tahu harus bermula dari mana...tatkal menatap luahan hati seorang teman...betul ke? sure? ye ke? pelbagai persoalan bermain di benak fikiran....nak bertanya pada tuan empunya badan...suasana kurang mengizinkan...jadi aku sebagai teman sekadar memerhatikan sahaja...betul ke pekara itu telah menimpa dirinya...aku pun kurang pasti....tak pula dia mengadu tentang itu pada aku...mungkin belum sampai masanya lagi...

tapi apa yang pasti disini dia dah pun menceritakan apa yang sedang berlaku..aku turut bersimpati...tapi tak sangka pula aku pekara sudah menjadi semakin seyes sehingga sampai ke tahap ini...apa dah jadi dengan kamu berdua....kenapa jadi sampai macam nie sekali....sebagai teman aku turut berasa kesedihan itu....

tapi aku disini bukan untuk menjatuhkan lagi semangat seorang kawan yang dah lama aku kenal...andai betul pekara ini benar2 berlaku...aku pasti ini bukan pekara mudah bagi dia...untuk terima bulat2 macam tu aje....mungkin sekarang kesabaran dia sedang teruji dan sampai kekemuncaknya.....

apa yang termampu sekarang ialah...aku mendoakan dia semoga tabah dalam mengharungi apa yang telah ditentukan...andai dia bukan orang nya mungkin ada hikmah disebaliknya...mungkin senang bagi aku untuk bebicara semudah kata....tapi dia yang menaggungnya pasti sengsara...

wahai sahabat kuatkan hatimu...cekalkan jiwamu...jangan sekali2 menoleh kebelakang...aku pasti kamu mampu mengharunginya....aku disini sentiasa bersamamu....sedia mendengar segala rintihmu...dengan harapan dapat mengurangkan kesengsaraan yang engkau alami...

untuk kamu wahai MANUSIA....kau ibarat manusia yang tak berakal...tak penah bersyukur...berlaku zalim lah kau pada temanku...kau pasti akan menyesal!!!!!!!!!!

No comments: